Štěstí přeje připraveným

SOG Fusion tomahawk - trochu stylu do survivalu

07.04.2010 21:18

Jednoho krásného dne jsem si řekl, že pro potřeby tábornictví potřebuji nějaký pěkný nástroj, který by zastal hrubší práci. Napadlo mě kukri, malá sekyrka od Fiskarsu nebo nějaká mačeta. Stačilo si ale pustit Patriota a bylo jasné, že tomahawk bude ta jediná správná volba. Na internetu jsem se dočetl, že někteří vojáci v Afgánistánu je používají, ale to se jedná o značky ceněné nad 3 tisíce . Pro moje potřeby jsem našel malou recenzi tomahawků typu LaGana od Cold Steelu a od SOGu. Cold Steel v tomto testu nevyšel úplně dobře, sice má relativně hezké kožené pouzdro a naostřený i hrot, ale tím veškeré plusy končí. Ostří je z výroby nabroušené otřesně a ve srovnávacím videu to prostě nebylo to pravé ořechové. Takže moje volba padla na tomahawk od SOGu řady Fusion. Tomahawk je v rámci zlevňování výroby některých modelů vyroben v Číně, to ale neznamená, že je to kšunt. Pojďme se podívat jak vypadá.

Balení obsahuje tomahawk a pouzdro

Pouzdro je nylonové, žádný zázrak, ale pro moje potřeby daleko lepší než kožené, jelikož kůže má nepříjemnou vlastnost navlhnout a tím pádem znehodnocovat ostří. Na zadní straně je úchyt pro pásek. Tomahawk se vyndavá spodní stranou rozepnutím tří patentek.

Hlavice je z oceli 420 takže vydží i nějaké povětrnostní neduhy za jistou cenu častějšího broušení respektivě stálosi ostří. Na rozdíl od klasických seker není topůrko v hlavici, ale hlavice v topůrku a zajištěna dvěma šrouby. To se mi zdá jako jediná slabá část, vše ale drží a hýbe se jen minimálně né-li vůbec. Ostří je z výroby nabroušené tak, že holí. Ty dva kruhové otvory mají pouze funkci odlehčit konstrukci a k mírné škodě není koncový hrot nabroušen.

Konec topůrka je zvrásněn pro lepší úchop, topůrko se proti starší verzi ze dřeva dělá nově z tzv. kosmických materiálů takže tvrzený nylon a skelné vlákno. Pěkně sedne do ruky, neklouže a tváří se dostatečně bytelně. Celkově se tomahawk zdá jako drobek, ale při potěžkání je jasné, že dostatečně využije svoji váhu při sekání.

Jako testovací objekt jsem si vybral přerostlou vrbu na zahradě.

Tomahawk si na jednu ránu poradil s malými větvemi

I s pořádným kmínkem

Takhle to dopadá když méně je více

Všechno pěkně připravit na táborákovou délku

Ostří ani celý tomawahk nejeví sebemenší známku poškození

Test po sekání, sice se s ním už neoholím, ale pořád je dost ostrý. A celkem dobře se s ním ukrojí i kousek masa.

Měkčí dřevo šlo dobře až na občasné pružení, nebál bych se jít s tím i na menší stromek 

Na závěr vyčistit od špíny a stříknout ostří troškou mazadla, aby nám miláček nekorodoval

Co na závěr? Koupil jsem ho přes www.noze-nuz.com a po slevičce byla cena kolem 1200. Za tu cenu jsem dostal spolehlivého stylového miláčka. Možná si řeknete, že malá sekyrka bude lepší, ale to nechám na vás. Pro mě to je zbraň i nářadí v jedné osobě. Takový malý dětský sen, kterým ohromím nejednoho známého. A není nad házení do terče.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode