Štěstí přeje připraveným

Survivalová karta - milá zbytečnost

09.08.2015 16:07

Čím víc stárnu, tím víc si uvědomuji, že zkušenosti jsou nad všechna ta udělátka. A zrovna v tom odvětví přežití se začínají objevovat všemožná udělátka, která mají za úkol hlavně vytřískat peníze než nám usnadnit život. Jednou z takových věcí je i survivalová karta, kterou si pamatuji v prodeji za nekřesťanských 399 korun. Pak postupně klesla na nějakých 90 a já si řekl, že jí musím mít a tak jsem si ji pořídil a dlouhou dobu nosil v peněžence pro případ nouze. Později jsem si uvědomil, že jsem jí vlastně nikdy pořádně nevyzkoušel.

 

Tak si kartu trochu popíšeme. Relativně těžký a tlustý kus nerezu. Má funkce nože, pilky na dřevo, otvíráku na konzervy, otvíráku korunkových zátek, pravítko, měřič úhlů, plochý šroubovák, dva maticové klíče, dírka na provázek a taková podélná díra, která má nějaké využití, ale ne v našich končinách. Teď se trochu kriticky zaměřím na jednotlivé funkce a asi pochopíte, proč tahle karta u mě neuspěla.

 

Otvírák zátek - když si představím krizovou situaci, tak netuším jak mi otvírák lahví, zabírající celou čtvrtinu karty, může být užitečný. Neberte to zle, ale v době PET lahví není moc možností, jak vám otvírák pomůže. Nehledě na to, že svět je plný otvíráků (někdy ukážu, ale je to spíš srandička). Nehledě na to spousta výrobců survivalového vybavení stále dává otvírák na své produkty a já se ptám "K čemu?"

 

Otvírák konzerv - jasně tohle je jiná, konzervovaná jídla vydrží v podstatě neomezeně dlouho a mít otvírák je fajn. Škoda jen, že tenhle vás bude řezat do rukou, protože ergonomie nic moc když se musíte zapřít o zuby pilky.

 

Pilka - a když jsem to už zmínil, tak malá pilka na dřevo nemá také nic moc ergonomii, je tlustá, krátká a když si jí chcete pořádně chytnout, tak se zapřete prsty o nožovou část a to není moc dobré. Test řezání fakt zklamání.

 

Nůž - každý správný muž má v kapse nůž. To jo, až na to, že na kartě se nedá mluvit o pořádném noži. Jasně, je ostrý, že dokáže pořezat, ale pořádnou práci nezastane. Jak jsem už zmínil karta je dost tlustá a tak je to spíše dlátko než nůž. Na malý provázek asi dobré, ale spolehnout se na něj v případě nouze? Asi ne. Test řezání proti kapesnímu noži 0:1 pro nůž a to za zlomek času.

 

Šroubovák - hodí se, bohužel jediná věc, kterou s touto kartou mohu šroubovat jsou mega velké šrouby na helmě. Tloušťka totiž zabraňuje použití u všech ostatních (rozumějte standardních) šroubů. Nehledě na to, že plochá část brzy končí a tak dost šroubů spíš zničíte, takže jedině to vzít na brusku a trochu ztenčit.

 

Klíč - maticový klíč se také dozajista hodí, jen je problém, že spousta věcí kolem sebe nemá dostatečný prostor a tak je použití klíče nemožné. Jako třeba u kola nebo na matky, které drží kabely na autobaterii. Nemáte šanci klíč nasadit.

 

Pravítko - jestli někdo ví, v čem vám v nouzi pomůže 4 cm pravítko tak sem s tím :-) jasně něco by se našlo, ale spoláhat na to v krizi?

 

Měřič úhlů - by se možná šiknul na práci s mapou, ale absence kompasu bude horší než jen tak z fleku odhadnout úhly 45,90,135,180 atd.

 

Průvlek na provázek - tohle mě drtí u každého "survivalového" produktu. Jasně že se to hodí, ale nepočítal bych to jako funkci. Nehledě nato, že nosit na provázku tohle bych teda nechtěl. Třeba si to dát kolem krku aby mě pak mohl otvírák řezat do krku.

 

Podlouhlá díra - trvalo mi dlouho než jsem zjistil na co to je. Pamatujete na konzervy, které se otvítaly pomocí speciálního "klíče" s očkem. Principem, že z kusu konzervy se odmotal takový prožek? No tak tahle podlouhlá díra vám s tím měla jakoby pomoci k dosažení vetší páky. Jenže jediné konzervy s tímto otvíráním jsou u nás asi značky SPAM anebo Tulip, pričemž ten klíč je součástí každé konzervy a nic víc k tomu není potřeba.

 

 

Takže co já na to? Mít v kapse spolehlivý nůž byť za stovku asi udělá větší radost a ergonomie bude na jiné úrovni. Čím snadněji totiž něco funguje, tím častěji to budete používat. Na zbytek jsem pochopil, že mít malou sadu klíčů na kolo (jeden klíč stylu all-in-1) je rozhodně lepší a lehčí varianta. I tak zůstává tahle karta milou zbytečností, jen jsem pochopil, že jí nehodlám svěřit svůj život v době krize.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode